یادم تو را فراموش، از خاطرم پاک شو

یادم تورا فراموش به واقع پدیده جشنواره است. اگر جایزه‌ای به عنوان بدترین فیلم‌نامه وجود داشت می‌توانست تنها یک فیلم را لایق آن دانست و آن یادم تورا فراموش است.

۱

یادم تورا فراموش به واقع پدیده جشنواره است. اگر جایزه‌ای به عنوان بدترین فیلم‌نامه وجود داشت می‌توانست تنها یک فیلم را لایق آن دانست و آن یادم تورا فراموش است. فیلم‌نامه یک داستان دارد که آنقدر دهان به دهان گشته که نخ نما شده است. اما همین داستان را هم به مبتذل ترین نوع ممکن روایت می‌کند.

۲

بزرگ‌ترین اتفاق در فیلم نامه که بسیار مهم است حادثه محرک است، حادثه محرک فیلم یادم تورا فراموش به غایت کاهلانه، غیر قابل باور و حماقت بار است. یک جناق تمام حادثه محرک فیلم است. چیزی که هیچ اهمیتی برای مخاطب ندارد.

۳

میزان ریسک و خطرش برای شخصیت اصلا نباید مهم باشد. اما شخصیت اصلی خیلی راحت گرفتار آن می‌شود. داستان یادم تو را فراموش آنقدر تکراری است که دیگر جذابیت خود را برای شخص واقعی در بیرون داستان هم از دست داده است.

۴

خود شخص فوتبالیست دیگر در برابر این داستان ضدضربه شده است و دلیلی برای پرداخت دوباره از همان زاویه دید تکراری به این داستان نیست. دومین عنصر بلاهت بار فیلم نامه دیالوگ های میترا حجار است، او به عنوان یک خانم اغواگر به اندازه یک دختر بچه هم اغواگر نیست و بیشتر یک خانم لوس است که بیش از اندازه حرف می‌زند و هیچ حسی در مخاطب زنده نمی‌کند که اغواگری را تماشا کند.

۵

مخاطب دیگر با یک خانم کلاه به سر که مدام حرف می‌زند و رفتارش به مانند بچه های 8 ساله است اغوا نمی‌شود این مخاطب اغواگری را با فیلم لولیتا اثر ادریان لین تجربه کرده است و به این راحتی نمی‌شود فریبش داد.

۶

اما دیگر نکته فیلم بازیگران آن است. حسین یاری، میترا حجار به عنوان بازیگر به واقع یک فاجعه آفریدند و مازیار فلاحی دیگر تکمیل کننده این دو بود که به واقع اثر را تبدیل به یک اثر نوشته یک پسر بچه 15 ساله با بازی‌های به غایت بد تبدیل کرده بود.

۷

نویسنده و کارگردان یادم تورا فراموش نمونه دانشجویانی است که توهم فیلمسازی را دارند و بدون دانش می‌خواهند وارد دنیای سینما شوند.